نکات مدیریت پیج اینستاگرام
نوشته شده توسط : t8 digi

در شرایط فعلی رقابت تنگاتنگ بازاریابی در شبکه های اجتماعی، آشنایی با نکات مدیریت پیج اینستاگرام دغدغه بسیاری از مدیران کسب و کارها است. در حال حاضر اینستاگرام را می توان پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در بین تمام اقشار جامعه ایران نامید.

نکات مدیریت پیج اینستاگرامنکات مدیریت پیج اینستاگرام

بسیاری از مردان و زنان (علی الخصوص جوانان) روزانه ساعات بسیار زیادی را در این فضای مجازی به سر می برند. این فضا علاوه بر اینکه فرصتی برای برقراری ارتباط با دیگران و کسب اطلاعات در اختیار کاربران قرار می دهد، می تواند به عنوان روشی برای جلب مشتری، کسب درآمد و افزایش فروش نیز به کار گرفته شود. برای استفاده اقتصادی از این شبکه لازم است تا با نکات مدیریت پیج اینستاگرام آشنا شوید.

 

در این مقاله سعی داریم به سوالات زیر در این رابطه پاسخ دهیم:

  1. مهم ترین نکات مدیریت پیج اینستاگرام کدام اند؟
  2. تولید محتوا چه جایگاهی در نکات مدیریت پیج اینستاگرام دارد؟
  3. چه ابزارهایی می توانند به استفاده از نکات مدیریت پیج اینستاگرام کمک کنند؟
  4. با توجه به نکات مدیریت پیج اینستاگرام، از چه روش هایی می توان برای تبلیغات در این شبکه استفاده کرد؟

 

 

مهم ترین نکات مدیریت پیج اینستاگرام کدام اند؟

بر اساس آمارهای منتشر شده، بیش از ۳۰ درصد از جمعیت ایران (حداقل ۲۴ میلیون نفر) دارای حساب کاربری در شبکه اجتماعی اینستاگرام هستند. این یک فرصت طلایی برای تبلیغات و بازاریابی کسب و کارهایی است که مایل اند از طریق اینترنت به کار خود رونق بخشند.

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که به صورت اپلیکیشن در گوشی های هوشمند تلفن همراه و یا صفحه وب در دسترس است و به شما این فرصت را می دهد تا با صرف کم ترین هزینه، بیشترین مخاطب ها را بدون محدودیت زمانی و مکانی به صفحات خود جلب کنید. علاوه بر اهداف مالی و اقتصادی، اینستاگرام می تواند به عنوان فضایی برای آگاهی بخشیدن مورد استفاده قرار گیرد.

مهم ترین نکات مدیریت پیج اینستاگرام کدام اند؟مهم ترین نکات مدیریت پیج اینستاگرام کدام اند؟

بسیاری از جنبش ها، گروه ها و انجمن ها از این شبکه صرفا برای ارائه اطلاعات و افزایش مخاطبین استفاده می کنند. عده بسیاری نیز این فضا را به صورت فرصتی برای دیده شدن و به شهرت رسیدن به کار می برند. این موضوع به خصوص در مورد سلبریتی ها و همچنین اینفلوئنسرها صحت دارد.

با این حال عموم مردم حساب کاربری خود در اینستاگرام را برای برقراری ارتباط با دوستان و اجتماع ایجاد می کنند. همچنین در بسیاری از اوقات ممکن است یک صفحه دارای بیش از یک هدف بوده و چندین هدف را به طور همزمان دنبال کند.

در صورتی که مایلید در این شبکه حساب کاربری ایجاد کنید بهتر است در ادامه این مطلب با برخی از مهم ترین نکات مدیریت پیج اینستاگرام آشنا شوید:

هدف از ایجاد حساب کاربری

ابتدا باید بدانید که قصدتان از ایجاد حساب کاربری چیست؟ هر یک از هدف های ذکر شده در بالا برای پیج اینستاگرام می تواند مناسبات مخصوص به خود را طلب کند. مثلا پیج شخصی که صرفا برای ایجاد ارتباط با دوستان و خانواده ساخته شده به مدیریت چندانی نیاز نداشته و غالبا خصوصی است. این نوع پیج ها معمولا تا حداکثر هزار نفر فالوئر دارند و به طور روزانه یا هفتگی آپدیت می شوند.

بعضی از افراد تمایل دارند پیج کاری و شخصی خود را در اینستاگرام ادغام کرده و برخی اطلاعات شغلی خود را در صفحه شخصی شان به اشتراکی می گذارند. این نوع پیج ها معمولا برای عموم در دسترس هستند. این افراد ممکن است فریلنسر باشند (مثلا گرافیست ها) یا دارای شرکت های بزرگ تجاری اند که در این صورت ممکن است پیج کاری جداگانه ای نیز برای شرکت در نظر گرفته باشند.

هدف از ایجاد حساب کاربریهدف از ایجاد حساب کاربری

همچنین ممکن است صفحات مربوط به یک کسب و کار صرفا جهت اطلاع رسانی و معرفی محصولات باشد یا اینکه خرید و فروش مستقیما از طریق پیج صورت بگیرد. کسب و کارهای کوچک معمولا به روش دوم تمایل دارند در حالی که شرکت های بزرگ غالبا از صفحه خود در شبکه های اجتماعی برای معرفی و جلب مخاطب استفاده کرده و خرید و فروش را به صورت حضوری یا از طریق وب انجام می دهند.

مشخص کردن نوع حساب کاربری می تواند تعیین کننده مخاطبین نیز باشد.

بسیار مهم است که بدانید محتوای پیج برای چه قشری از جامعه تهیه می شود. پیج هایی که موضوعات علمی و تخصصی خاصی دارند نیاز به محتوای متفاوتی نسبت به پیج های عمومی تر دارند.

در صورتی که مخاطب یک صفحه را عمدتا نوجوانان تشکیل دهد احتمالا بسیاری از نکات مدیریت پیج اینستاگرام با صفحه ای که مخاطب بزرگسال دارد فرق می کند. مثلا نوجوانان در ایام تعطیلات یا ساعات خاصی از روز که در مدرسه نیستند فعالیت بیشتری در شبکه های مجازی خواهند داشت لذا بهتر است پست ها و استوری ها در این ساعات بیشتر بارگذاری شود.

موقعیت مکانی مخاطبین نیز می تواند عامل بسیار تاثیرگذاری باشد. برای مثال پیج یک رستوران باید مخاطبینی پیدا کند که در همان شهر زندگی می کنند. در بیشتر مواقع حتی بهتر است ادمین چنین پیجی به دنبال جذب مخاطبین در بخش های مجاور باشد.

مثلا مغازه یا فست فودی که در ناحیه گران قیمت بالای شهر است باید عمده مخاطبانش را افرادی تشکیل دهند که در همان ناحیه زندگی می کنند تا هم فرصت بازدید از مغازه را داشته باشند و هم از تمکن مالی لازم برخوردار باشند.

 

منبع : نکات مدیریت پیج اینستاگرام 8a8





:: بازدید از این مطلب : 1501
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 فروردين 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: